Odchudzanie krok po kroku

drugs-206150_640

Jak skutecznie zrzucić na wadze i utrzymać odpowiednią masę ciała po zakończeniu diety? Często mówi się o efekcie jo-jo, czyli o powrocie do wagi sprzed diety. Niestety, lecz jest to często konsekwencja nieprzemyślanego odchudzania. Wiele osób, gdy zaczyna diety liczy skrupulatnie każdą kalorię, wszystkie posiłki są odpowiednio zaplanowane. Gdy dieta dobiega końca pozostają dwa wyjścia. Powrócić do starych nawyków żywieniowych i za kilka tygodni zauważyć nagły wzrost wagi, czy może utrzymanie zdrowych zasad i zmiana trybu życia? Oczywiście o wiele bardziej optymistyczne jest drugie rozwiązanie. Dlatego też trzeba racjonalne zaplanować dalsze postępowanie po zakończeniu diety. Wcale nie jest prawdą, że jedząc mniej za to niezdrowo nasza waga i tak nie pójdzie w górę. Spożywając zbyt małe porcje nasz metabolizm zaczyna spowalniać, a organizm z obawy przed brakiem energii zaczyna gromadzić zapasy, którym jest tkanka tłuszczowa. Chcąc, aby masa ciała nie wzrasta trzeba zapamiętać kilka zasad.

Co robić aby schudnąć?

Na samym początku trzeba przyjąć zasadę jedzenia 5 posiłków każdego dnia. Chodzi przede wszystkim o to, by organizm nie magazynował tkanki tłuszczowej, dostarczana mu regularnie energia zapobiegnie temu. Dlatego lepiej zjeść 5 mniejszych posiłków i nie podjadać pomiędzy nimi niż jeden lub dwa syte. Trzeba także ograniczyć spożywanie tłuszczów zwierzęcych, zastąpmy je oliwą z oliwek, olejem lnianym. Dzięki temu nie tylko zapobiegniemy cholesterolowi, zakrzepicy czy nadciśnieniu krwi. Odchudzając się mogą kusić nas różnego rodzaju suplementy, których producenci obiecują błyskawiczne efekty i chudniecie bez jakiejkolwiek diety. Nie wierzy w takie cuda. Warto zastosować za to naturalne produkty, które pomogą w odchudzaniu. Do takich produktów należy m.in. surowy ananas, grejpfrut, kalafior, ogórek czy buraki. To produkty doskonale nam znane, z których można przyrządzić smakowite potrawy. Warto także urozmaicać swoją zdrową kuchnię, tak aby każdego dnia serwować inną pyszną potrawę. Zdrowa jedzenie wcale nie musi być niesamcze.