Planowanie odchudzania

medications-257346_640

Czy można skutecznie zaplanować odchudzanie tak, aby było skuteczne i do tego bezpieczne? Oczywiście, że można! Wiele osób niestety wciąż nie zdaje sobie sprawy, że wszelkie diety, które polegają głównie na głodówkach wcale nie przynoszą długotrwałych efektów. Nasz organizm potrzebuje każdego dnia witamin i minerałów oraz przede wszystkim energii, aby mógł prawidłowo funkcjonować. Spożywając posiłki nieregularnie organizm zaczyna odkładać tkankę tłuszczową na zapas. Dlatego lepiej jest mówić o zmianie żywienia na zdrowe, nie o samej diecie.

Stopniowe odchudzanie

Rozpoczynając więc od zmiany nawyków żywieniowych trzeba robić to stopniowo. Dzięki temu powoli zaczniemy zauważać, że można jeść o wiele zdrowiej. Wyeliminowanie tłuszczów zwierzęcych, cukrów prostych, soli, sztucznych napojów jest naprawdę dużym krokiem naprzód. Trzeba także być przygotowanym na okres, kiedy nasza waga będzie stała w miejscu. Na samym początku efekty mogą być błyskawiczne, jednak gdy nasza waga przestanie spadać nie powinniśmy się tym przejmować. Efektywnie odchudzanie to spożywanie 5 posiłków dziennie i jedzenie ich regularnie. Dzięki temu organizm nauczy się, że nie zabraknie mu energii i będzie ją zużywał w ciągu dnia, bez magazynowania tkanki tłuszczowej. Odchudzając się trzeba pić dużo wody najlepiej niegazowanej mineralnej. Szacuje się, że w ciągu dnia powinniśmy wypijać ok. 2 litry wody. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ tłuszcz rozpuszcza się w wodzie, więc bez wody nie ma tak naprawdę odchudzania. Oprócz wody warto także pić niesłodzoną zieloną i czerwoną herbatę, która ma działanie odchudzające. Zrezygnujmy za to z napojów typu light i zero kalorii. Pomimo że faktycznie nie zawierają kalorii, lecz po ich wypiciu w organizmie natychmiast pojawia się insulina, przez co odczuwamy uczucie głodu. Ważnym punktem, który przyśpiesza odchudzanie i pomoże w wymodelowaniu ciała jest aktywność fizyczna. Rozpocznijmy swoją przygodę ze sportem. Warto zacząć chodzić na siłownię, basen, spacerować, biegać. Każda forma aktywności fizycznej jest wskazana! Odchudzanie niech więc będzie dla nas czymś naprawdę przyjemnym.