Skuteczne planowanie diety

medications-342462_640

Wiele osób bezskutecznie próbuje schudnąć w krótkim czasie. To poważny błąd! Odchudzanie powinno być procesem przede wszystkim dokładnie zaplanowanym i przemyślanym. Warto mieć dokładny cel, chodzi głównie o wagę, jaką chcemy osiągnąć. Stosowanie głodówek i szybka utrata na wadzę, często kończy się niestety efektem jo-jo. Jak więc zapobiec takiemu rozwojowi sprawy? Zaplanujmy dietę tak, aby zawierała wszystkie potrzebne naszemu organizmowi składniki odżywcze. Jeżeli podejmujemy się przejścia na zdrową dietę warto wiedzieć jakie produkty będą nam potrzebne do przygotowywania posiłków. Absolutnie trzeba wykluczyć radykalne diety. Jedzenie każdego dnia 5 posiłków, które zapewnią naszemu organizmowi energii uwalnianej w ciągu dnia. Porcję należy dokładnie i powoli przeżuwać. Niech jedzenie posiłków będzie dla nas swego rodzaju celebracją. Zastosujmy także ciekawe rozwiązania, dzięki którym dieta będzie jeszcze skuteczniejsza. Możemy rozpoczynać swój posiłek od zjadania świeżej sałatki. Zawarty w produktach błonnik napęczniej w żołądku i da uczucie pełności, dzięki czemu po zjedzeniu całego posiłku będziemy całkowicie pełni. Zmieńmy także sposoby przyprawiania jedzenia. Zamiast soli, która jak wiadomo w nadmiarach zatrzymuje wodę w organizmie, przez co powstaje cellulit i waga wzrasta używajmy mieszanek ziołowych. To naprawdę pyszne i pachnące rozwiązanie, które zapewni naszym potrawom wspaniały smak i aromat. Liczenie kalorii tak naprawdę nie ma większego sensu. Oczywiście zachowując, że każdego dnia będziemy spożywać zbliżoną ilość kalorii, która będzie odpowiednia do zapotrzebowania organizmu.

Pozwól sobie na odrobinę dobrego

Będąc na diecie można raz na jakiś czas skorzystać z tak zwanego „cheat meal” lub „cheat day”. Oznacza to, że na przykład raz lub dwa w miesiącu możemy zrobić sobie przerwę od zdrowych posiłków i zaszaleć z naszymi ulubionymi lodami czy pizzą. Jeden dzień takiego słodkiej rozpusty nie zrujnuje naszego diety, wręcz przeciwnie może jeszcze bardziej motywować. Dbajmy więc o to, aby dieta nie kojarzyła się jedynie z monotonią i pustym żołądkiem.